genaaide kerstkleren

Eens een keer wat anders dit keer. In plaats van veel haken heb ik de week voor de kerst veel genaaid. Mijn moeder ruimde haar lappen op omdat het naaien voor haar helaas niet meer gaat, maar dat deed mij besluiten met de kleuren die er bij zaten de naaimachine eens uit het stof te halen en zelf kleren voor de dames te naaien. Voor de heren heb ik er later een vlinderstrik bij gemaakt in de geblokte stof. De dames hadden er een knip met strik bij, en een gehaakte bloem, het patroon daarvan komt overigens van grietje karwietje, de dubbele bloem.
De gilets is volgens het patroon van madame zsazsa, heel fijn dat alle maten erbij stonden die ik nodig had! De naaibeschrijving komt van de site tante hilde, deze was geschreven voor een dertien jarig meisje, en toen dacht ik, dat moet ik dan ook wel aan kunnen....:-)
Voor mezelf maakte ik een sjaaltje in de groene kleur, zo pasten we allemaal bij elkaar. een trotse mama dus met de kerstdagen....
Hier zijn de resultaten:

deze maakte ik voor dochter  van 5 maat 122
this one I made for my 5 years old daughter

deze maakte ik voor mijn dochter van 6 maat 128
This one I made for my 6 years old daughter

details van gilet.
1 van de haarstrikjes in bijpassende kleur
one of the hairclips in the same colors

deze maakte ik voor mijn 2 jarige dochter maat 104
This one I made for my 2 years old daughter

this time I started sewing clothes for christmas. I made some details for broches and hairclips. the boys in the family got a assecoire for their clothes in the same colors.
I downloaded the patterns of the gilets from madame zsa zsa and how to sew I downloaded from the side of tante Hilde.
A very clear discription how to do it.
the flower  is from the side grietje karwietje, the double flower pattern.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

poppenkleertjes

genaaide mega mindy cape

Gehaakte Polswarmers