nieuw project....

al pratend op twitter met een gezellige dame :-) kwamen we op het feit dat zij graag gordijntjes zou willen maken van de bloemenonderzetters uit het blogje hiervoor. Of ik haar dat zou kunnen leren.
Inmiddels heb ik ja gezegt tegen de uitdaging, die gaat over twee weken vastere vormen krijgen.

maar wat is er nu gebeurd....ze heeft me aangestoken met het idee en ik bedacht dat het gordijn bij onze slaapkamer ook aan vervanging toe is en hoe leuk zou daar ook een gehaakt gordijn zijn...
Ik ben eens gaan kijken in de wolmand en vond de combi geel en oranje precies passend voor de kamer. Inmiddels heb ik geteld hoeveel bloemen er nodig zijn, maar liefst 125....ik zit nu op 15, dus nog eventjes te gaan. de tussenruimtes ga ik opvullen met kleine granny squares zoals op het voorbeeld hieronder alleen dan zijn de bloemen geel en de granny's oranje.

toch weer een groter project als gedacht, in combinatie met voldoende naaiwerk, anders heb ik een zeer teleurgestelde zoon als ik dit haakproject voorrang ga geven....

word vervolgt dus...


While using twitter with a nice lady :-) the idear rised that she would like to make curtains with the pattern I used for the flower table-mats from the blog before. If I could learn her how to crochet them.
I said yes to the challenge, in about two weeks we will start.

But what happened.....I liked the idear so much that I started now with my own curtain for the sleepingroom! I looked into my yarnbox and decedid it would be yellow for the flowers and I decedid to use orange for small granny squares in between the flowers to make it fit togheter.

It is again a bigger project than I thought, I found out already that I will need 125 flowers! Now I made already 15, so still a long way to go....
I also have to sew, otherwise I will have a very disepointed son....when I make first this curtain....
so will be continued.




dit is de kleur geen die ik heb gekozen voor de bloemen
this is the yellow collor I choose for the flowers

dit is het patroon zoals het gordijn er uit gaat zien alleen dan in de kleuren geel en oranje
this is the pattern the curtain will look like, only in the collors yellow and orange

Reacties

  1. Oh dat bedoel je met de tussenstukjes !! Leuk !! Vroeg me al af hoe dat eruit moest gaan zien. Maar zo dus.

    Ik ben mega de Sjaak dus begrijp ik ;-)
    Hoe groot wordt jouw gordijn? Kan ik vast gaan tellen hoeveel bloempies is nodig heb :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoe is het nu met je gordijn, zo twee maanden later? hoeveel mag je nog? hoeveel kan ik er nog voor je haken?

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers