juffenkadootjes

Inmiddels ben ik de afgelopen week druk geweest met het haken van tissue hoezen.
Voor de juffen van de peuterspeelzaal, mezelf mee gerekend ;-) heb ik er 9 gehaakt in allerlei lieve kleurtjes.
een heel karwei maar het resultaat bevalt me wel. Nu hopen dat de juffen het ook zo ervaren.


The last week I spend my time with crocheting tissue box covers for the teatchers of my youngest to give away when she becomes four (including myself ;-)) I made 9 of them.
I like the result, hopefully the teatchers also does.





ik gebruikte als basis het patroon wat ik hier vond. Ik haakte 36 lossen en van daaruit haakte ik na de eerste ring stokjes 4 meerderingen en ging vervolgens 7 toeren naar onderen.
Ik haakte er aan alle hoeken een sliert lossen aan an de onderkant die ik aan de zijkanten vast maakten onder de doos zodat er 4 hoeken onstaan. zo kunnen de kinderen de tissues uit de doos trekken zonder de hoes eraf te trekken. Als de doos leeg is de hoes er vanaf schuiven en op een andere schuiven.

I used for the basic pattern the site you find above. I crocheted 36 single stitches, and made after the first row doubel chrochet 4 rows and than 7 rows down.
I made in all the corners a row of 15 single crochets to take care while you take a tissue the cover will stay where it is. When your tissue box is empty just take the cover of the box and replace it to another one.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

poppenkleertjes

genaaide mega mindy cape

Gehaakte Polswarmers