september,oktober, november

En zo vlogen de maanden weer eens voorbij.....
Van augustus zit ik inmiddels al in begin december, maar dit blog gaat over de dingen die ik wel in deze maand nodig had maar daarvoor al haakte.
sommige in het openbaar, sommige in het geheim. Van dat laatste zijn nog geen foto's geschoten....

Ik haakte voor Sinterklaas, of nou ja, het was natuurlijk de haakpiet die dit deed :-)
Ook naaide ik een stoere broek voor onze zoon, hij mocht naar het Dance4life feest in Ahoy, maar de dresscode was wit....tja, tover dat maar ergens vandaan in de herfst....

Het patroon had ik wel, dus stof gekocht en met hulp van een lieve dame het op een zaterdag in elkaar geflanst. Daarna een witte muts erbij gehaakt en klaar was hij om te gaan.

En ik bereide me voor op de kerstmarkt van begin december hier in Hilversum.
Ik had nog wel wat voorraad van vorig jaar, maar hou er altijd van om wat nieuws bij te maken.
Absolute publiekstrekkers zijn Jozef en Maria, deze heb ik voor de markt geweest is al twee keer verkocht, dus dat word de komende week snel bij haken.

In de maand september/oktober ruilde ik mijn haaknaalden trouwens tijdelijk om voor de breinaalden. Eerst voor rondbreinaalden maar dat bleek niet mijn ding....toen de rechte pennen gepakt en een grappig herfstt tasje gebreid. Weer eens wat anders.

ook maakte ik nog een bestelling, ik haakte wat kadootjes en ik naaide lab jassen voor het kinderboeken thema raar maar waar.

Ik denk dat dit afgezien van veel met de kinderen bezig zijn geweest, werken, en huishouden wel de belangrijkste bezigheden waren in deze maanden.


And than the months passed by before knowing it....
From august we are already living in December, but this blog is telling you about the things I created in the months in between....
I made secret things, for sinterklaas, pictures will follow later, I did not have had the time yet to take a picture of them.....and I made things that can be showed.

I sewed a trousure for my son, who went to a party with dresscode white....
I made a lot of small things for the christmasmarket at the end of the week.
The mostly I like Joseph and Mary, the eyecathers of the table.
Before the market I solled them already twice, so I have to make more of them comming week.

In september/october I changed a while to knitting. First I tryed it with roundneedles but that was not my cup of tea. I like the old fashioned ones and with this pair I knitted a autumn bag.

I made also an order, some presents and sew lab coats for the childrenbook theme strange but right.

I think beside being bussy with children, work and housekeeping these are the most important thinss I created this last month.


mijn gebreide tas
my knitted bag

jozef en maria voor de markt
Joseph and Mary for the market

een gehaakte kerstdeken voor de markt
christmas blanket for the market

bestelling in september
order in september

kadootje bj de bestelling
present by order

boekenlegger paard voor vriendinnetje
bookmarker horse for girlfriend

rondbreinaalden poging
round knitting neelde try out

labjassen drie stuks voor kinderboekenweek thema
sewed labcoates for the childrenbookweek theme

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers