Beloningen tijd

bolletje aardbei


slagroom of vanille

citroen of banaan

chocolade

smurfenijs

framboos
en nu niet denken aan de roze olifant.....:-)

De afgelopen vier weken hebben we hier in huis allemaal individueel hard gewerkt aan persoonlijke doelen. Iedereen had wel wat te leren. Ik had bijvoorbeeld als persoonlijk doel vier weken lang geen koekjes en snoepjes of toegevoegde suikers eten. Ik ben gelukkig daarin goed geslaagd en weet het nu zes weken verder nog vol te houden. Goed om te doen want ongemerkt waren er best heel wat kilo's aan gekomen...

Maar goed, de heer des huizes en de dames des huizes hadden dus allemaal een doel. Alleen oudste zoon kon niets bedenken dus deed niet mee.

Het einde van de vier weken beloofde een reële beloning.
Manlief koos voor een bezorgmaaltijd, ik heb nog altijd geen keuze, ik vind eigenlijk de weegschaal die laat zien dat mijn kilo's minder worden een reële beloning.

De andere dames kozen voor wat gehaakt door mama natuurlijk. Tja, daar zeg ik dan zelden nee tegen.
De oudste dochter koos een tasje uit de gehaakte voorraad. Gemaakt van twee granny's en gevoerd met een stukje lakenstof. Koord eraan en klaar. Naar eigen ontwerp.

De tweede dochter koos een ijsje, zero calorie ;-) in welke smaak je maar wilt zoals je hierboven kunt zien. Ik vond het patroon op internet, het is van drops design (klik hier)  Ik koos het patroon van het grote ijs bolletje en haakte per ongeluk met naald 2.5 ach het word net zo leuk alleen wat handzamer en makkelijker op te ruimen. Het hoorntje smeerde ik in met textielverharder van de action. Zo voelt het nu zelfs echt als een obliehoorntje.

 het overzicht inclusief tasje!

De jongste dochter koos voor een roze olifantje. Beiden haar lievelingssoort. Roze blijft favoriet en de olifant ook en dit formaat was nog niet aanwezig. De oogjes zijn van Maaikoe, zo lief dat ze me die zomaar stuurde! Het patroontje is ook weer gevonden op internet.

Na het haken van deze dingen viel ik even in een haakdip, genoeg ideetjes maar niet weten hoe te beginnen. Dat heb ik inmiddels weer opgelost, ik ben bezig met een nieuw vliegengordijn van zpagetti garen, ook weer een keer gekregen van andere twitter dames. Zo zie je maar, ik kan met heel veel gekregen dingen wel wat, ben er altijd erg blij mee!!

Word vervolgt. Ik hoop hem komende week af te maken en dan zal ik die ook weer op de foto zetten en bloggen.

Voor nu nog een fijne zomertijd toe gewenst. Het weer zit wel niet heel erg mee maar ach, we maken er wel wat van met al die knutselactiviteiten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers